Egumenita.ro foloseste cookie-uri pentru a imbunatati experienta de navigare si a asigura functionalitati aditionale. Detalii
Back To Top
0
X

Va rugam completati toate campurile pentru activarea alertei
Doresc sa fiu anuntat cand produsul revine in stoc
X

Livrarea Comenzilor

Comenzile primite in ziua respectivă se livrează a doua zi calendaristică.

Comenzile sunt livrate prin firma de curierat GLS Curier, livrarea făcându-se la adresa indicată de client, in ziua urmatoare lucratoare, dupa preluarea coletului, pe intreg teritoriul Romaniei intre orele 08:00 si 17:00, de Luni pana Vineri. 
Transportul este gratuit in Romania la comenzi peste 80 lei.

Transportul international este suportat de client. Acesta isi poate alege mijlocul de transport care este cel mai convenabil.

X

Modalităţi de plată

1. Ramburs (numerar la curier)

La livrare, puteţi achita contravaloarea produselor şi serviciilor comandate.

2. Transfer bancar / Internet Banking (procesarea comenzii se face dupa confirmarea platii de catre banca,poate dura 2-3 zile)

3. Plata prin card

Plata prin card este disponibilă pentru comenzile online şi poate fi efectuată prin carduri tip:

  • Carte de debit
  • Carte de credit

Cardul prin care se face plata trebuie să fie emis sub sigla Visa/Mastercard.

Plata prin card se face prin intermediul mobilPay, un serviciu securizat de plăţi online prin card, efectuându-se printr-o pagină securizată, eliminând astfel posibilitatea unor fraude.

Puteţi efectua plata prin card după plasarea comenzii, alegând la “Metoda de plată” opţiunea numită “Plata prin card”.

După plasarea comenzii prin intermediul butonului “Trimite comanda” o să fiţi redirecţionaţi pe pagina efectuării plăţii prin card, unde trebuie să completaţi datele de pe card şi numele deţinătorului pentru a putea plăti.

Pe această pagină trebuie să completaţi numărul cardului, de pe faţa acestuia, data expirării, codul CVV2 / CVC (de regulă ultimele 3 cifre tipărite pe spatele cardului).

După verificarea datelor şi a sumei de plată puteţi incheia tranzacţia printr-un click pe butonul “Plătesc în siguranţă”.

 

 

X
Cos

Suferințe în Biserică

Cod Produs:
Alertapret Adauga in Wishlist Cere Informatii
Suferințe în Biserică

Pret cu TVA:

1170 LEI

1300 LEI
Tel
DETALII
LIVRARE Livrare
MODALITATI
DE PLATA Plata
Autor: Preot Sever Negrescu
Editura: Doxologia
Categorie: Alte categorii
Format: 13/20
Numar Pagini: 128
ISBN: 978-606-666-375-5
Întoarcerea la simplitate „Biserica suferă în această lume, pentru că nu este din această lume”, spune, la un moment dat, în paginile ce urmează, autorul cărţii. Sever Negrescu, am fost tentat să adaug, nu este nici el din lumea pe care o descrie, din când în când, aşa cum o ştim: cu politică urât mirositoare, cu vuietul manipulator al televiziunilor, cu diverse mijloace prin care se propagă o realitate falsificată, cu o presă ce alege mereu răul, scandalul, cu un marketing tot mai agresiv şi „utilităţi care sufocă”, cu bunulsimţ şi bunacuviinţă tot mai lezate, cu tradiţii năpădite, copleşite de mode noi, de import, ce aduc întâmplări ale modernităţii: parade gay, incinerări, o mamă a şase copii care moare în urma unei operaţii de implant cu silicon etc. Un tăvălug globalizant se aşterne peste ţări şi oameni, în Londra a fost inaugurată prima biserică pentru atei, dar şi în Bucureşti se aplaudă la înmormântări şi se huiduie la nunţi. Tinerii care înainte plimbau oi şi capre, ori duceau vacile la păscut, poartă acum în lesă câini de companie, un elev de seminar ce arătase la examenul de admitere „smerenie, plecăciune, zdrobire de inimă” este exmatriculat în anul II pentru că a furat din mall. Ne lăudăm în schimb că avem cel mai mare drapel din lume, uitând că mândria e păcat şi doar Crucea „este drapelul creştinului”, doar ea „ne înrădăcinează în cer”. În acest haos cotidian, Biserica este şi ea ţinta „răutăţilor, amăgirilor, nonculturii”. Cei care o atacă se poziţionează, de regulă, în exteriorul acesteia, sunt oameni care nu sau spovedit şi nu sau împărtăşit niciodată, dar se întâmplă să abată din cale şi apropiaţi sau persoane din interior. „Un istoric se arată mirat de ce, atunci când erau demolate bisericile din Bucureşti, Biserica tăcea! Cred că şi Dumnezeu nu zice nimic în faţa dracului. Tace! Dar tăcerea lui Dumnezeu este altceva decât vorbirea lumii. Dumnezeu tace în istoria lumii, Biserica lui Dumnezeu a tăcut în istoria României. Dumnezeu vorbeşte în Istoria Mântuirii prin Sfânta Liturghie”. Sever Negrescu nu este însă un avocat habotnic pentru tot ce se întâmplă în instituţia Bisericii şi nu se sfieşte să critice unele metehne, între care „vorba dezlânată” ori „punerea nădejdii în bani”. „Este trist ca Biserica să liciteze cele sfinte, icoane, biblii, cruci, chiar dacă scopul este caritabil”, „Este trist să vezi aruncânduse crucea în ape”, „Crucea nu trebuie aruncată, nu poate fi aruncată”, semnalează autorul accentuarea unui mercantilism ori amestecul excesiv al Bisericii în cele ale lumii. Sunt „fapte şi acte bisericeşti care nu au ce căuta în folclor”, „Biserica nu este o instituţie furnizoare de informaţii. Ea trebuie să furnizeze taină, mântuire”, consideră părintele, atrăgând atenţia că „Biserica trebuie să fie altfel decât societatea” şi că se cuvine să „păstreze ceea ce este al ei”, în caz contrar, „fără grija pentru cele sfinte ajungem să vorbim despre o Bisericămuzeu, o biserică moartă, fără speranţa Învierii”. Părintele Sever configurează cu tristeţe (o tristeţe blândă, precum aceea produsă de constatarea că unele drumuri vechi spre Mănăstirea „Sfânta Ana” sunt închise acum de mărăcini), prin intermediul unor întâmplări mărunte ori al altora mai grave, din realitatea imediată sau din spaţiul public, o lume care „sa schimbat parţial şi sa stricat de tot”, un Turn Babel social, în care „stăm drepţi în faţa nulităţilor, ipocriziilor”, o actualitate năucă, lipsită de reperele de altădată, o grabă a lumii pe cărările pierzaniei. „Este prea târziu să mai facem ceva?”, se întreabă şi ne întreabă, amintindune că e bine să ne raportăm „nu la trecut, nu la prezent, nu la viitor, ci la «timpul veşnic», iar „cea mai puternică rezistenţă a omului în faţa murdăriilor acestei vieţi a fost totdeauna comunicarea cu Dumnezeu”. Întoarcerea la spovedanie, la împărtăşanie, la demnitatea rugăciunii, la acel răgaz al singurătăţii în care omul caută „potrivirea cu Dumnezeu”, la smerenie – aceasta este calea pe care Sever Negrescu ne conduce discret, ajutânduse uneori de cuvintele părintelui Stăniloae, ale Sfântului Simeon Noul Teolog, ale Sfântului Ioan Gură de Aur, ale Sfântului Grigorie de Nazianz, ale Avvei Arsenie ori ale părintelui Anania, cuvinte completate de cele venind dinspre cultură, dinspre sensibilitatea poeziei şi luciditatea prozei, aparţinând lui Marin Sorescu, Nichita Stănescu, Lucian Boia, Nicolae Jinga, Tudor Arghezi, Lucian Blaga, Constantin Abăluţă, Lev Tolstoi, F.M. Dostoievski, Soljeniţîn, Herman Hesse, Oscar Wilde, Van Gogh. Unei lumi grăbite, arogante, cu oameni dornici de mărire, părintele Sever îi contrapune însă – şi în asta văd meritul şi greutatea acestor poveşti o alta: a oamenilor simpli, nevoiaşi, dar care îşi păstrează curăţenia sufletului şi credinţa, răspunzând prin însăşi modul lor de viaţă întrebării persistente a lui Marin Preda: „Şi cu Dumnezeu ce faci?” „Nu doar haina îl face pe om, ci mai ales credinţa”, afirmă autorul cărţii, iar vorbele necizelate ale lui Winnetou Crăciun: „E ceva, e ceva colo Sus!” cântăresc, poate, în balanţa mântuirii, mai mult decât un eseu sofisticat. Încrederea acestui Winnetou de Eşelniţa că pericolul Apocalipsei nu e imediat: „până ajunge la noi mai durează. O ia şi ea de la capătul lumii”, e reconfortantă, aşa cum sunt şi celelalte portrete pe care Sever Negrescu le face în tuşe rapide, dar ferme: Moş Ion, străbunicul gimnastei Lavinia Miloşovici, ajuns la 95 de ani; muma Chiva, bunica Parohiei, care a fost în America; nea Tudorică, enoriaşul de nota 10, care şia făcut casă de piatră, în munte – „Toamna, vine o ursoaică şişi împart fructele. Jumătate sunt ale ursoaicei şi ale puilor ei, jumătate ale lui nea Tudorică”; Nicolae, micul Zaheu, pruncul în care se ascunde „rugăciunea, lumina, Dumnezeu, dar niciodată întunericul contrar firii”. Toate aceste personaje, şi altele fără nume, fac parte din viaţa de zi cu zi a Bisericii dintrun colţ de lume şi sunt păstorite cu dragoste de un om care îşi poartă cu sine vârstele: copilul care întrebat ce vrea să se facă în viaţă, răspunde fără echivoc: înger, şi care îşi priveşte bunicul murind: „Uitaţi cum mă duc la Dumnezeu”; tânărul care făcea semn când de pe o parte de drum, când de pe cealaltă, maşinilor rare ce treceau prin Vânju Mare, născând nedumerirea unui paznicmartor: „Dumneata, nu te supăra, unde vrei să mergi?”; maturul care ştie prea bine că „Harul lui Dumnezeu nu înseamnă tăcere şi uitare”, că „în afara Învierii totul este suferinţă în Biserică” şi că „preoţia nu poate fi interpretată (jucată), ea trebuie trăită (slujită)”. Părintele Sever Negrescu nu face parte din lumea de la televizor, încărcată de senzaţional şi de spectacol, care ne lasă mereu impresia că ceva bun sa pierdut pentru totdeauna. Face parte însă din lumea aceasta, uitată de massmedia şi neatinsă, clipind a speranţă din paginile unei cărţi. Vorba bătrânei mucalite: „Părinte, să trăiţi toată viaţa!”. Cornel Mihai UNGUREANU
Adauga un review

Adauga un review





In aceeasi categorie

Despre Credinta Ortodoxa Si Despre Erezii
-5%
2400 LEI

2280 LEI

Erminia Duhului

3200 LEI

Predici
-10%
Predici
Autor: Sf Teofan Zavoratul
Editura: Sophia
Pagini: 456
3500 LEI

3150 LEI

Explicarea Sfintei Liturghii
-15%
170 LEI

145 LEI

De acelasi Autor

Suferințe în Biserică
-10%
1300 LEI

1170 LEI

S.C. EGUMENITA SRL GALATI

Str. Mihail Kogalniceanu nr.29
Cod 800380
Tel/Fax: 0236 326730
e-mail: editura@egumenita.ro
Mobil: 0756.067.486

Libraria Lumina
Galati, str Nicolae Balcescu, nr 5-7
Mobil: 0756067487

Fii Alaturi de Noi!


Visa Mastercard
Facebook Wishlist