Livrarea Comenzilor
Comenzile primite in ziua respectivă se livrează a doua zi calendaristică.
Comenzile sunt livrate prin firma de curierat GLS Curier, livrarea făcându-se la adresa indicată de client, in ziua urmatoare lucratoare, dupa preluarea coletului, pe intreg teritoriul Romaniei intre orele 08:00 si 17:00, de Luni pana Vineri.
Transportul este gratuit in Romania la comenzi peste 100 lei.
Transportul international este suportat de client. Acesta isi poate alege mijlocul de transport care este cel mai convenabil.
1. Ramburs (numerar la curier)
La livrare, puteţi achita contravaloarea produselor şi serviciilor comandate.
2. Transfer bancar / Internet Banking (procesarea comenzii se face dupa confirmarea platii de catre banca,poate dura 2-3 zile)
3. Plata prin card
Plata prin card este disponibilă pentru comenzile online şi poate fi efectuată prin carduri tip:
Cardul prin care se face plata trebuie să fie emis sub sigla Visa/Mastercard.
Plata prin card se face prin intermediul mobilPay, un serviciu securizat de plăţi online prin card, efectuându-se printr-o pagină securizată, eliminând astfel posibilitatea unor fraude.
Puteţi efectua plata prin card după plasarea comenzii, alegând la “Metoda de plată” opţiunea numită “Plata prin card”.
După plasarea comenzii prin intermediul butonului “Trimite comanda” o să fiţi redirecţionaţi pe pagina efectuării plăţii prin card, unde trebuie să completaţi datele de pe card şi numele deţinătorului pentru a putea plăti.
Pe această pagină trebuie să completaţi numărul cardului, de pe faţa acestuia, data expirării, codul CVV2 / CVC (de regulă ultimele 3 cifre tipărite pe spatele cardului).
După verificarea datelor şi a sumei de plată puteţi incheia tranzacţia printr-un click pe butonul “Plătesc în siguranţă”.
În pofida progresului și a succeselor obținute în cadrul științelor psihologiei și a educației copiilor, condițiile în care se nasc, se dezvoltă și sunt educați copiii astăzi devin din ce în ce mai nefaste. Tematica acestei cărți cuprinde principii fundamentale pe care pedagogul trebuie să le aibă în vedere. Mai întâi, analizează familia ca spațiu al influenței pedagogice reciproce și remarcă rolul special al mamei și al tatălui în educația copiilor. Sunt expuse principiile fundamentale ale așa-numitei educații anti-despotice sau democratice, precum și importanța încurajării și a autoevaluării. De asemenea, este semnalat modul în care trebuie să fie transmisă iubirea și cum să fie legată libertatea de disciplină în cazul copiilor, în cadrul unei cunoașteri și autoeducări continue ale părinților. Elementele fundamentale ale întregii educații sunt dezvoltarea și cultivarea religiozității autentice a copiilor încă din frageda copilărie și legătura lor cu viața liturgică și euharistică a Bisericii. În fine, lucrarea noastră, ca putători ai educației în Hristos, va aduce roade îmbucurătoare, dacă invocăm puterea și luminarea de la Dumnezeu. Este de ajuns ca noi să fim convinși primii că această educație conduce la depășirea de sine și la negarea egocentrismului, la adevărata maturizare duhovnicească a copilului. CUPRINS Cuvânt înainte .......................................................................... 5 Introducere ................................................................................ 9 Capitolul I FAMILIA CONTEMPORANĂ 13 1. Dedicație mamei ................................................................ 14 Maternitate și vrednicie .................................................... 15 În fața noilor împrejurări ................................................. 16 Mama ideală ........................................................................ 18 2. Rolul mamei în educația copiilor ................................ 19 Mama, protagonista ........................................................... 21 Mama – pol de atracție pentru copil ............................... 23 De la protecție excesivă... la respingere .......................... 24 Mama adevărată ................................................................. 26 3. Tatăl în fața noului său rol ............................................. 27 Tatăl și educația copiilor ................................................... 28 Tatăl în rolul de model ...................................................... 30 Specificul rolului patern ................................................... 32 Tatăl și noul mers al lucrurilor din lume ....................... 33 Ieșire din izolarea față de ceilalți ..................................... 35 4. Probleme ale familiei contemporane ......................... 37 Bunul mers al familiei contemporane ............................. 38 Ținta atacului copiilor sunt părinții? ............................. 39 Alte situații greșite ............................................................ 41 Alte probleme ...................................................................... 42 Ce doresc copiii? ................................................................. 44 220 Cuprins Capitolul al II-lea FORMA EDUCAțIEI 46 1. Educația democratică ....................................................... 47 Slăbirea despotismului ...................................................... 48 Forme ale educației democratice ...................................... 49 Consecințe ale despotismului ........................................... 50 Democrație și educație ...................................................... 52 Părinți adevărați ................................................................ 53 2. Ne încurajăm copiii așa cum trebuie? ....................... 54 De la lipsa încurajării până la descurajare .................... 55 Exagerări... încurajatoare ................................................. 56 Folosire rațională ................................................................ 58 Principii fundamentale ..................................................... 60 3. Autoevaluarea – un scop demn de atins .................... 61 Pericolul supraaprecierii ................................................... 62 Autoevaluarea are și partea ei pozitivă ........................... 64 Responsabilitatea – factor al autoevaluării .................... 65 Comunicarea – cale a autoevaluării ................................ 67 4. Cum îi putem ajuta pe copiii noștri să fie mai buni .... 69 Simplitatea și sinceritatea copilului ................................ 70 Capacitatea de a ierta ușor și solidaritatea ..................... 72 Dragostea de învățătură și imaginația ........................... 73 Autonomia și buna dispoziție ........................................... 74 Încredere și dragoste .......................................................... 75 Capitolul al III-lea MIJLOACE ALE EDUCAțIEI 78 1. Cum să ne manifestăm dragostea față de copii ...... 79 Forme de iubire nesănătoasă ............................................ 81 Părinții nu iau măsuri ...................................................... 82 Forme de iubire autentică ................................................. 84 Iubirea răbdătoare .............................................................. 85 2. Greșeli în educarea copiilor noștri ............................. 87 Neștiință nejustificată ...................................................... 87 Primele greșeli .................................................................... 88 Copiii înjură ........................................................................ 90 Protecție excesivă? Nu, mulțumesc! ............................... 92 Opresiunea – cealaltă față a monedei ............................. 93 3. Libertate și disciplină în actul educației .................. 94 Pericolele lipsei de control ................................................ 95 Obligația totală este inacceptabilă ................................... 96 Libertatea adevărată ........................................................... 98 Voință și responsabilitate .................................................. 99 4. Educarea simțurilor copilului ...................................... 100 Educarea limbii ................................................................. 102 Educarea auzului .............................................................. 103 Educarea văzului .............................................................. 105 Educarea mirosului .......................................................... 107 Educarea simțului tactil .................................................. 108 Capitolul al IV-lea EDUCAțIA RELIGIOASĂ 110 1. Religiozitatea copilului .................................................. 111 Pământul bun .................................................................... 112 Caracterul personal al educației religioase ................... 114 Consecințele lipsei credinței ............................................ 115 2. Cultivarea religiozității copilului .............................. 117 Educația religioasă, conform Sfinților Părinți ai Bisericii .... 118 Cultivarea religiozității – după John Amos Comenius .... 121 Actualitatea cultivării religiozității ............................... 122 De la teorie la practică ..................................................... 123 3. Viața liturgică a copiilor noștri ................................... 125 Familia și educația liturgică ............................................ 127 Alte ocazii pentru educația liturgică ............................. 128 Cuprins 221 222 Cuprins Școala și educația liturgică .............................................. 130 Cine face educația liturgică ............................................. 131 4. Educația euharistică a copiilor noștri ....................... 134 Câteva interpretări greșite ............................................... 135 Mai multă trăire și mai puține cuvinte ......................... 137 Rolul ei este de neînlocuit ................................................ 139 Capitolul al V-lea ȘCOALĂ ȘI EDUCAțIE 141 1. Copilul și școala ................................................................ 142 Referitor la vacanță ........................................................... 143 Cum vom atenua problemele de adaptare ..................... 145 Mai aproape de copiii noştri ............................................ 147 2. Educatorul în rolul de model al copiilor ................. 149 Educatorul și meseria lui ................................................. 150 Principalele însușiri ale educatorului ............................ 151 Cum va izbândi în lucrarea lui ....................................... 154 3. Relațiile dintre părinți și educator ............................. 156 Educatorul – împreună-pedagog cu părinții copilului ...... 157 Nu, conflictului! ............................................................... 159 Da, colaborării armonioase! ............................................ 160 Criza de autoritate ............................................................ 162 Școli ale părinților și consilieri psihologici ................... 162 4. Copilul dificil și școala .................................................. 163 Copilul inadaptat .............................................................. 165 Copilul care te simte cum ești ......................................... 168 5. Ce citesc copiii noștri? .................................................... 170 În fața realității ................................................................. 172 Capcane din hârtie ............................................................ 173 Există și cărți bune pentru copii .................................... 175 Cum vor ajunge cărțile bune în mâinile copiilor ......... 177 Capitolul al VI-lea RECREEREA COPILULUI 179 1. Problema recreerii copilului ........................................ 180 Nevoia de recreere ............................................................. 181 Recreerea comercială ........................................................ 183 Capcane publicitare .......................................................... 184 Și totuși există soluții ....................................................... 186 2. Jocul – de la sursă de bucurie la... sursă de violență .... 147 Izvorul puterii și al bucuriei ........................................... 189 Câteva premise ale jocului creativ .................................. 191 Nu, violenței! ..................................................................... 192 Jocuri creative .................................................................... 194 3. Joc și ocultism .................................................................... 196 Pericolul superofertei ........................................................ 197 Jocuri... capcane ................................................................. 198 Dansul nu se oprește ........................................................ 200 Datoria noastră față de copiii noștri .............................. 201 4. Influența mass-mediei în casa noastră ..................... 202 Pericol de dependență ....................................................... 204 Televiziune și violență ...................................................... 206 Televizor și joc ................................................................... 208 Față în față cu noua realitate .......................................... 209 Există și elemente bune .................................................... 210 5. Vacanța – rodnică sau păgubitoare pentru copii? ...... 212 Repararea unei neînțelegeri ............................................. 212 Încă niște ocazii ale vacanței ........................................... 213 Problemele legate de vacanță trebuie depășite .............. 215