Egumenita.ro foloseste cookie-uri pentru a imbunatati experienta de navigare si a asigura functionalitati aditionale. Detalii
Back To Top
0
X

Va rugam completati toate campurile pentru activarea alertei
Doresc sa fiu anuntat cand produsul revine in stoc
X

Livrarea Comenzilor

Comenzile primite in ziua respectivă se livrează a doua zi calendaristică.

Comenzile sunt livrate prin firma de curierat GLS Curier, livrarea făcându-se la adresa indicată de client, in ziua urmatoare lucratoare, dupa preluarea coletului, pe intreg teritoriul Romaniei intre orele 08:00 si 17:00, de Luni pana Vineri. 
Transportul este gratuit in Romania la comenzi peste 80 lei.

Transportul international este suportat de client. Acesta isi poate alege mijlocul de transport care este cel mai convenabil.

X

Modalităţi de plată

1. Ramburs (numerar la curier)

La livrare, puteţi achita contravaloarea produselor şi serviciilor comandate.

2. Transfer bancar / Internet Banking (procesarea comenzii se face dupa confirmarea platii de catre banca,poate dura 2-3 zile)

3. Plata prin card

Plata prin card este disponibilă pentru comenzile online şi poate fi efectuată prin carduri tip:

  • Carte de debit
  • Carte de credit

Cardul prin care se face plata trebuie să fie emis sub sigla Visa/Mastercard.

Plata prin card se face prin intermediul mobilPay, un serviciu securizat de plăţi online prin card, efectuându-se printr-o pagină securizată, eliminând astfel posibilitatea unor fraude.

Puteţi efectua plata prin card după plasarea comenzii, alegând la “Metoda de plată” opţiunea numită “Plata prin card”.

După plasarea comenzii prin intermediul butonului “Trimite comanda” o să fiţi redirecţionaţi pe pagina efectuării plăţii prin card, unde trebuie să completaţi datele de pe card şi numele deţinătorului pentru a putea plăti.

Pe această pagină trebuie să completaţi numărul cardului, de pe faţa acestuia, data expirării, codul CVV2 / CVC (de regulă ultimele 3 cifre tipărite pe spatele cardului).

După verificarea datelor şi a sumei de plată puteţi incheia tranzacţia printr-un click pe butonul “Plătesc în siguranţă”.

 

 

X
Cos

Oranki amintiri din captivitate

Cod Produs:
Alertapret Adauga in Wishlist Cere Informatii
Oranki amintiri din captivitate

Pret cu TVA:

2655 LEI

2950 LEI
Tel
DETALII
LIVRARE Livrare
MODALITATI
DE PLATA Plata
Autor: Părintele Dimitrie Bejan
Editura: Doxologia
Categorie: Alte categorii
Format: 13/20
Numar Pagini: 320
ISBN: 978-606-8278-40-7

În cadrul Editurii Doxologia, a Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei, a fost publicată o carte eveniment: Oranki-amintiri din captivitate, a părintelui Dimitrie Bejan. Apărută în condiţii grafice excepţionale, cu o prefaţă semnată de Pr. Acad. Mircea Păcurariu, de la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Andrei Şaguna” din Sibiu, lucrarea cuprinde una din cele mai cutremurătoare mărturii despre ororile regimului sovietic de după Al Doilea Război Mondial. Alături de Închisoarea noastră cea de toate zilele, autor Ion Ioanid, Amintiri din Gulag, autor pr. Vasile Ţepordei, mărturia părintelui Dimitrie Bejan este, fără îndoială, unul din documentele de referinţă din istoriografia de la noi, referitoare la această epocă, putând fi comparată, prin dramatism, cu Arhipelagul Gulag, a lui Alexandr Soljeniţân. Cartea a apărut pentru prima dată în anul 1995, cu doar câteva zile înainte de trecerea la cele veşnice a autorului, fiind prefaţată de Acad. Gabriel Ţepelea, unul din foştii lui colegi de detenţie. Destin unic şi veritabil model pentru generaţia tânără actuală, părintele Dimitrie Bejan, deşi a petrecut puţine clipe în libertate, viaţa consumându-şi-o în mare măsură în capti­vitate, mai întâi în gulagul rusesc, iar mai apoi, în cel din propria-i ţară, a reuşit ceea ce foarte puţini oameni pot: anularea prăpastiei dintre suferinţa ca dezumanizare şi suferinţa ca umanizare. O adevărată saga a suferinţei asumate şi convertite în lumină interioară, existenţa sa exemplară este în sine o mărturie vie a unei demnităţi neîngenuncheate. Biografia sa comportă puţine evenimente desfăşurate în libertate. S-a născut la Hârlău, un târg de provincie din partea de nord a Moldovei, pe 26 octombrie 1909. După finali­zarea şcolii medii, în oraşul natal, urmează cursurile Se­minarului Teologic „Veniamin Costachi” din Iaşi, pe care îl absolvă cu calificativul „excepţional”. Se înscrie apoi la Facul­tatea de Teologie din Bucureşti, unde îl are profesor pe Nichifor Crainic, de care ulterior îl va lega o strânsă prie­tenie, mai ales în perioada detenţiei din închisorile comunis­te. În paralel cu Facultatea de Teologie, urmează şi cursurile Facultăţii de Istorie a Universităţii din Bucureşti, unde îl are profesor chiar pe Nicolae Iorga. Ambele facultăţi vor fi ab­solvite cu calificativul „Magna cum laude”. La încheierea studiilor universitare, beneficiază de două călătorii de studii, la Ierusalim şi Atena. După întoarcerea în ţară, pentru un an, devine asistent universitar la catedra lui Nicolae Iorga şi, în acelaşi timp, predă cursuri de istorie la Liceul de fete „Car­men Silva” din Capitală. În paralel cu aceste activităţi, se înscrie în echipele de cercetare sociologică ale lui Dimitrie Gusti, cu care pleacă în Basarabia. În urma izbuc­nirii celui de-al Doilea Război Mondial, Părintele Dimitrie Bejan se înrolează de bună voie în armată, ca preot militar, având grad de maior. Pleacă pe frontul din Basarabia, unde cade prizonier la ruşi. Este deportat în Siberia, la Oranki (o veche mănăstire ortodoxă, transformată de comunişti în lagăr pentru ofiţeri). După cinci ani de deten­ţie, între 1943-1948, este judecat de un tribunal militar din Moscova, pentru vina de a fi susţinut că Basarabia, aflată sub ocupaţie Sovietică, este pământ românesc, fiind condamnat la moarte. Bun cunoscător al legislaţiei internaţionale, Părintele Dimitrie protestează faţă de această măsură, cerând dreptul de a fi judecat de către un tribunal din propria ţară.Tribunalul din Moscova decide repatrierea prizonierului. În ţară, un tribunal militar din Bucureşti îl va condamna însă la detenţie pe viaţă, din care execută douăzeci şi cinci de ani. Astfel începe calvarul detenţiei din România, unde trece pe la Jilava, Văcăreşti, Aiud, Canal, Minele de la Cavnic (1948-1956), Bărăgan, Răchitoasa (1956-1958) şi, din nou Aiud (1958-1964). În detenţie, în­treţine strânse legături cu mari personalităţi ale culturii ro­mâne: Nichifor Crainic, fostul său profesor, Radu Gyr, Ga­briel Ţepelea, Ion Popovici, Mircea Vulcănescu, Radu Sturdza, Dimitrie Ghica, Nicolae Mavrocordat, Paul Zarifopol, Be­nedict Ghiuş, Dumitru Stăniloae, Arsenie Papacioc, Adrian Marino. Pe 23 august 1964 este eli­berat din închisoare. Perioada care a urmat nu a însemnat pentru părintele Dimitrie Bejan sfârşitul calvarului. Revenit în localitatea natală, Hârlău, se încearcă reintegrarea şi reeducarea lui. I se oferă postul de preot în parohia Ghindăuani, unde va sta doar cinci ani. Din cauza eşe­cului autorităţilor de a-l determina să renunţe la convingerile sale naţionaliste şi creştine, după mai multe tentative de otră­vire, securitatea îi înscenează un proces în urma căruia este exclus din preoţie. I se retrage dreptul de a mai sluji la Ghin­dăuani, fiind consemnat cu domiciliul forţat la Hârlău. Aici avea să fie păzit 24 de ore din 24 de către Securitate, până în decembrie 1989. În pofida restricţiilor impuse de securiştii care îl păzeau, părintele continua să primească vizita a sute de credincioşi din întreaga ţară şi de peste hotare, transfor­mându-se astfel într-un misionar necălător. În noaptea de 22 decembrie 1989, într-un episod de mare intensitate emo­ţională, părintele Dimitrie Bejan dovedeşte măsura genero­zităţii la care ajunsese, salvând de la linşaj chiar pe secu­ristul care îl păzea. Ultima parte a vieţii, între anii 1990-1995, şi-o petrece la Hârlău, mărturisind şi povăţuind pe toţi cei care îi treceau pragul casei. Se mută la Domnul în ziua de 21 septembrie 1995. Cu smerenia ce îl caracteriza, intuind faptul că la înmormântare vor fi destui cei care îi vor lăuda viaţa, a lăsat prin testament să nu se predice şi nici flori să nu-i fie puse pe mormânt. Părintele Dimitrie Bejan, cum îi plăcea simplu să se prezinte, era un amestec rafinat de simplitate şi profunzime. O alchi­mie aparte îi conferea impozanţa hieratică a unui povestitor de talent, îmbrăcat în simplu preot de ţară. Operele sale, de o certă valoare literară şi istorică, Hotarul cu cetăţi, Oranki-amintiri din captivitate, Satul blestemat, Viforniţa cea mare, Bucuriile suferinţei , Simple povestiri-cugetări morale despre viaţa de toate zilele, dezvă­luie amintirile unui preot ortodox referitoare la ororile răz­boiului şi ale perioadei comuniste. Între acestea, Oranki-amintiri din captivitate este, cu siguranţă, cea mai cunoscută şi cea mai apreciată lucrare a părintelui Dimitrie Bejan. Crimele săvârşite de ruşi, regimul de detenţie, chinurile la care erau supuşi deţinuţii, dezumanizarea programatică a opozanţilor sistemului sunt descrise de către autor cu lux de amănunte, fiind privite din perspectiva iertării, a împăcării cu propriul destin şi nu din perspectiva răfuielii cu istoria. Părintele Di­mitrie recuperează astfel istoria, însă o face punând în valoa­re dimensiunea ei spirituală, de mediu în care omul poate ajunge la întâlnirea cu Dumnezeu. De aceea, el nu se tân­guie, nu cere dreptate, nu are un spirit justiţiar, ci ia totul ca pe o realitate a cărei pregnanţă este stabilită de o pedagogie divină. Memorialistica Părintelui Dimitrie Bejan depăşeşte con­strucţia stilistică a unui simplu jurnal, deschizându-se spre reflecţia teologică de profunzime, încărcată cu multe inflexi­uni istorice şi filosofice, exprimate maeutic. Excelent povestitor, părintele Dimitrie Bejan adoptă această tehnică pentru a explora şi exploata cu succes limba poporului, „moldovenismele”, supleţea şi dulceaţa arhaică a cuvintelor, prin intermediul cărora cititorul este introdus în universul idilic al umorului neaoş moldovenesc. Părintele Dimitrie Bejan nu scrie pentru a face literatu­ră. Nu explorează tematic şi nu cosmetizează stilistic realita­tea istorică pe care o trăieşte. Pentru el, a scrie a fost, în pri­mul rând, o formă de supravieţuire, dar şi de catarsis, de eli­berare de tentaţia demoniacă de a acuza pe alţii pentru propria suferinţă. Credinţa profundă în Hristos, ca model al suferinţei asumate şi dusă până la capăt, dar şi umorul fin, ironia dovedesc depăşirea dimensiuni dezumanizante a exis­tenţei. Polaritatea dintre suferinţă, asimilată de cele mai multe ori cu dezumanizarea, şi umor, vorba de duh, este a­nulată printr-o distanţare obiectivă faţă de evenimentele is­torice, printr-o plasare în afara ciclului determinist al isto­riei, în dimensiunea paradoxală a experienţei spirituale. De­licat cu semenii săi, iertător cu cei care l-au chinuit, puternic susţinător moral al celor ce nu mai rezistau opresiunilor, părintele Dimitrie a fost un model de bunătate. Deşi descrie terifiantele chinuri îndurate în cele două gulaguri, o face din perspectiva omului care a reuşit să depăşească dihotomia asumării sau neasumării suferinţei. Înţeleasă astfel, Oranki-amintiri din captivitate este mai curând un document al purificării nedisimulate şi al împăcării neprefăcute. Privind-o altfel, exlusiv ca document istoric sau literar, ignorând dimensinea de manifest duhovnicesc, riscăm să pierdem din vedere esenţialul.

Adauga un review

Adauga un review





In aceeasi categorie

Stareţii Despre Vremurile Din Urmă
-15%
2000 LEI

1700 LEI

Biblie, Biserică, Tradiţie
-10%
1100 LEI

990 LEI

Dialoguri La Athos
-10%
1600 LEI

1440 LEI

Enervarea
-10%
Enervarea
Autor: Burmistrova, Ecateri
Editura: Sophia
Pagini: 140
1200 LEI

1080 LEI

Scoala Rugaciunii
-10%
Scoala Rugaciunii
Autor: Antonie de Suroj
Editura: Sophia
Pagini: 176
1000 LEI

900 LEI

De acelasi Autor

Oranki Amintiri Din Captivitate
-10%
2950 LEI

2655 LEI

S.C. EGUMENITA SRL GALATI

Str. Mihail Kogalniceanu nr.29
Cod 800380
Tel/Fax: 0236 326730
e-mail: editura@egumenita.ro
Mobil: 0756.067.486

Libraria Lumina
Galati, str Nicolae Balcescu, nr 5-7
Mobil: 0756067487

Fii Alaturi de Noi!


Visa Mastercard
Facebook Wishlist